Thursday, September 18, 2014

Percutian di Avillion Port Dickson (bersama best friend SMAD)

BISMILLAHHIRAHMANNIRAHIMMMM...



Assalamualaikum semua..
Sempena percutian sekolah bermula 13 hingga 21 September ni aku ambil kesempatan
untuk pergi bercuti bersama family aku... Sebenarnya percutian ini dirancang dan diusahakan oleh best friend aku masa di SMAD dulu... Syikin... so.. lepas pilih-pilih tarikh maka 13, 14 dan 15hb menjadi tarikh perjimbaan kami... hihi

Kali ni kami plan untuk ke tempat yang lain dari yang lain... hotel di tepi pantai... ehh ehh ye la kan kebanyakan hotel memang di tepi pantai.. tapi kali ni bukan tepi pantai... hotel atas air pantai.. kira berlantaikan air pantai la ni....




Ini gambar anak-anak kami secara beramai-ramai sebelum family aku bergerak balik... buat kenangan kata orang... dari kiri.... Hanin, Ayyan, Razyn, Hafzy, Adam, Dyna dan Mimi....



Dan ini gambar kami semua kecuali Mizi, Mr Husband Syikin.... sebab dia jadi cameraman.. tak de orang lalu lalang nak suruh ambik gambar sebab dah agak lewat malam.... Tengok suasana pun tahu kan dah malam... surammmm je... hihi

 

Malam Sabtu tu sempat pergi fun fair di Port Dickson.. layan anak-anak... kat KL belambak fun fair macam ni, tapi tak pegi... kat PD jugak rupanya kitaorang nak tabur duit...Antara permainan yang anak-anak main..( sebenarnya termasuk bapak budak kat dalam tu... kan Mizi kan... hihi).. di Fun Asia Port Dickson...

 


 Beronok-ronok la diaorang bergumbira beramai-ramai.. yang ni permainan budak-budak... gambar kat bawah ni pulak permainan mak budak.... huhu




Haaa... ini dia... kalau tengok pada hayunan buaian tu mahu hilang segala jantung dan perut aku rasa.... Asalnya Mimi nak naik dengan Dyna... tapi kondisi Dyna tak berapa elok malam tu... So, Syikin la yang jadi kawan penemannya....

Masa buaian berbentuk satelite tu berpusing aku dapat dengar suara Syikin menjerit-jerit ketakutan... maunya tak... huiii... kalau aku naik agaknya tak tahu la camana pulak ye... walaupun hati tu sebenarnya nak cuba... Bila dah selesai, syikin kata..." Mie aku ingat mati je waktu tu..."'  Huh... dahsyat juga penangannya kalau cenggitu... 

Fuhhhh sib baik aku tak naik.... hihi



Ok.. yang  ni aktivitu petang Ahad tu.. bawak anak-anak main pasir.. pas tu jumpa pulak bola plastik lembut kat tempat kitaorang lepak tu... apa lagi... dengan bapak-bapak budak pun main bola skali... eh..eh... cam diaorng pulak yang lebih-lebih kan... tapi tak pe... aktiviti bebas sambil mengeluarkan peluh... tak gitu????




Tengahari tu kitaorang makan kat area PD tu.. jumpa la Asam Pedas kat sana... punya la lama menunggu... sampai hubby sempat beli keropok keping (yang dalam plastik merah tu) kat seorang lelaki Thai yang lalu lalang kat situ... siap borak-borak lagi...

Makanan kitaorang lambat sekali sampai... Order kul 2.30 petang... siap makan 4.30 petang... korang bayangkan aje lah.... arghhhh... tensennnn



Inilah tempat penginapan kami.. ala-ala homestay gitu... beratapkan langit berlantaikan air laut....ini bahagian balcony tempat penginapan kami... ambik gambar sikitttt..... hihi



Inilah kawan paling baik aku sejak kami peralihan sampai tingkatan 5 di SMAD Raub Pahang....Norasikin Che Had, setelah terpisah pada umur 18 tahun, akhirnya kami berjumpa semula pada umur 30-an ini... Teknologi menemukan kami.. Alhamdulillah....



Ini pula anak sulung kami... Dyna dan Mimi... kami cuba untuk menjadikan mereka rapat seperti kami... tapi macam payah je..masing-masing masih malu-malu walaupun pernah duk dalam kumpulan yang sama masa kem Smart 3A dulu..... tak pe, janji mak-mak diaorang tetap kamcing... sebab anak-anak akan follow jer kan....haha




Pagi Ahad tu kami plan nak manja-manjakan diri di Avi-SPA, tapi masa dia tak available waktu kami datang tu.... harga massage dia pun bole tahan... RM230 untuk satu jam... emmmmmmmmmmmmmmmmmm... panjang juga aku fikir untuk itu....so kami ambil keputusan untuk bergambar aje la... lain kali la nak pergi spa pun kot...kat KL aje pun ok...


Ini budak comel aku  sedang bersantai sambil makan chaho kakak Dyna... tengok la gayanya tu..kemain lagi... 

Sebenarnya bukan budak comel tu sangat aku nk cerita... sebab budak tu memang dah menghiburkan... Tuuu.. kat belakang budak tu... nampak air tukan... haaa... cam tu la chalet kitaorang... best juga..
 pengalaman untuk anak-anak lihat air surut dan air pasang 24 jam.... masa ni air baru nak surut semula.. dah nak petang...



Budak comel aku ni memang suka sangat mandi... dapat berendam kat sinki sambil gosok gigi... gosok la sangat tu kan....



Sato pose dari anak 'nyah'... ehh... sekarang dah panggil mama tau... Eeee... geram la budak Raisya ni....kalau dapat tengok video klip FROZEN kat You tube.. kemain lagi mulut terkumat kamit ngikut gayanya...baru 1 tahun 4 bulan tu....



Ini hasil 'keras tangan' Dyna.. masa kita orang kat pantai petang tu, sempat lagi dia buat arca nama dia dengan pasir ni.. aku rasa ini antara seni kreativiti jugak ni... gud job Dyna... 

So, pagi-pagi Isnin tu kitaorang check out jam 5.30 pagi.. sebab nak kena masuk office pula pada hari yang sama.. Hubby tak dapat cuti...ada nak kena ikut bos dia present kat KSU project diaorang.... 

So, dengan aku skali la kena masuk ofis, aku tak dapat nak cuti walaupun dah apply,
sebab cam tak berbaloi sebab kalau aku sorang je yang cuti means, memang tak kemana-mana juga.... 

Waaaaaaaaaaaaaaaaaa... sian kan kat aku....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...