Thursday, September 15, 2011

Raya..... Babak 2

Ok... Malam ni aku rajin ok... Sebab anak2 anak aku tengah layan muvee.. boleh la aku layan blog ni....

Aku sambung cerita tadi...
Barisan 2 generasi sedang menadah tangan setelah selesai melaungkan ayat-ayat suci al Quran..... (Benteh dan anaknya serta anak-anak sedaranya)
Barisan generasi Y yang tengah tak tentu hasei... Bergaya dengan gaya tersendiri sebelum sesi penyerahan duit-duit raya dimeterai oleh Kak Ngah sekeluarga....
Tak cukup bergaya di dalam rumah, mereka sempat lagi memberikan posing macho ala-ala Ben 10 dan Ultraman di halaman rumah.....
Dengan ini bermulalah sesi kutipan duit raya secara besar-besaran oleh anak-anak nangoi sedara dari Pak Ngah dan Mak Ngahnya... hehehe


Emmm... sejuk mata memandang kan??? Dari kecil kita semai dengan nilai-nilai murni semoga besar besok menjadi anak-anak soleh/solehah.... background yang tak tahan tuh...
Anak ketiga... Abg Chik... Turut mengikut tradisi salam yang mesti dapat duit raya... emmm... Payah jugak nak terapkan nilai-nilai murni kat budak kecik macam ni.... Tapi apa pun aku dah pesan awal2.. kalau dapat duit raya, bagi kat mama.. nanti mama simpankan..
Dan please ok.. memang aku simpan duit raya anak-anak aku.... Dalam bank yang sebenar... Setakat ni aku tak pernah ambil duit raya anak aku start dari Dyna kecil lagi... Mithali tak aku???

                                                      ....... alamak bersambung la lagik....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...