Wednesday, September 21, 2011

Pencerobohan berlaku.....

Pagi semalam...20.9.2011 jam 7.05 pagi...
Sebaik sahaja aku punch in kehadiran untuk hari itu, aku masuk area ofis, aku lihat kain telekung staff kat luar drawer... pas tu meja sorang lagi.. kotak tisu tunggang terbalik...
"Aik... ngape diaorang ni tak reti nak kemas ke sebelum balik semalam...." Kata hati kecil ku...

Pas tu aku terpandang bilik Kak Eton, PK aku... erk??????
Awatnya semua almari terbuka pintunya.. drawer pulak habis terbuka.... Pas tu kertas bersepah2 kat dalam bilik dia... Aku dah tak sedap hati.....
Laju je menuju ke bilik guru....

Pas tu sebaik aje aku masuk bilik guru...
Erkkkk... alamak....
Teruknya....




Maka 'terkecoh' la kejap pagi tu........
Habis meja Kak Freeda (tokey jamu) dijadikan tempat penceroboh keluar masuk malam tadi.... Kesian kat dia... Tapi dia tabah je aku tengok..
Setelah di siasat-siasat... tempat yang dimasuki.... bilik pengetua, bilik PSS dan bilik guru... Tapi pencuri ni tak ambik apa-apa selain duit...
Sebab kat bilik PSS ada laptop, langsung tak di usiknya.  tak pun dia buta IT hehehe Tapi duit murid dalam RM100++ dah lesap la...

Meja aku???

Nib baik tak di usiknya...
Hubby aku kata 'ilmu tinggi tu' sebab tu pencurik tu tak nampak...
Hehehe... yo sangat la tu....





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...