Thursday, November 4, 2010

Kenangan di Sabah... 2 dan 3 Oktober 2010

Hehehe... aku gelak dulu la... cerita dah lapuk.... dah sebulan lepas peristiwanya terjadi... baru sekarang berkesempatan nak post kat blog kesayangan aku nih.... Tak pe lah... title kat atas tu pun tulis perkataan 'kenangan'kan.... Kalau aku post cepat-cepat, tak jadi la 'kenangan'nya... hihi ayat bela diri tu

Tapi apa pun... Sabah memang best!! Dengan layanan yang istimewa dari 9w2waa... Thanks a lot.

Sebenarnya perjalanan aku ke Sabah ni bukan satu perjalanan yang dirancang sejak awal... Tetiba je rasa nak pergi jempat mak ngan ayah mentua aku yang dah hampir sebulan kat sana. kerana menemankan kak wa yang baru bertugas di perantauan.. Di sebabkan aku tak pernah sampai Sabah, maka aku mengambil langkah drastik dengan membeli tiket ke Sabah... Aku pergi dengan hubby aje... nak bawak anak-anak aku... emmm bengkok rasanya huhu

Tak pe lah anak-anak ku.... nanti bila korang dah besar, kumpul duit sendiri dan boleh la pergi Sabah... hihihi

Apa lagi layan jer la...
Hari Pertama
Tempat kedua kami tuju (selepas Pasar Filipina...) Kinabalu Park.... dengan kuasa kuda kereta wira, akhirnya kami sampai juga di kaki gunung Kinabalu tu..... dalam perjalanan pergi hujan lebat... saspen gak, takut sampai kat atas nanti hujan jugak. Tapi alhamdulillah.. kalau hujan lebat tak de la kami bergambo sakan macam kat atas nih... hihihi

Bergambar kat Kinabalu Park dah jadi kemestian..... dan dalam perjalanan nak turun tu singgah kat kedai jual sayur-sayuran... sayurnya segar dan udara kat situ nyaman betul... gambar gunung kat belakang tu , Gunung Kinabalu la... huhu cantik kan???
Huh... sampai sekarang aku masih teringatkan 'sayap' yang sedap ni..... Aku lupa nama kedai ni... tapi dekat bandar KK ler.... tepi laut.... Dia punya kuah cicah tu sedap bangett.... opp.. ngape cakap indon plak ni.. ahaksss...
Rumah sewa kak Wa... dan stesen keretapi kat pekan Beaufort... Dan tak lupa buat lawatan ke tempat kak Wa kerja.. mana lagi kalau tak kat PPD Beaufort.... Tak masuk dalam pun... tu yang aku ngan hubby bergambo kat luor je... paneh terik lak tu...

Hari kedua
Dalam perjalanan nak balik, dari Beaufort ke KK... sempat singgah tepi jalan tengok orang jual air tebu, soya dengan keropok-keropok serta ikan bilis (walaupun dah beli ikan bilis semalam) dan singgah pasar tamu Papar....

Aku tak de la beli apa sangat kat sabah ni... ye la kan.. kali pertama kena survey dulu... nak pergi kali kedua.. baru kira-kira ongkosnya.. huhu

Itu je la paparan kali ni... Walaupun banyak lagi kenangan bergambar yang aku ambil.. tapi dengan kuasa veto aku ni... aku mengisytiharkan yang aku dah malas nak upload gambo-gambo yang aku ambik.. heheheh...

Tak pe lah.. len kali aku akan rajin-rajinkan diri ku yang tak berapa dah nak rajin sekarang ni dek sebab tugasan yang berlambak di tempat kerja baru aku nih....

Sehingga itu....
"Ikhlaskan diri anda selalu.... "

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...