Thursday, July 8, 2010

RAE di Pacific Ballroom, Pan Pacific Hotel

Baru-baru ni, 30hb Jun 2010 bertempat di Pacific Ballroom berlangsung la peperiksaan RAE bagi peminat radio amatur....

Pada mulanya aku tak de plan langsung nak pegi... semuanya kebetulan aje masa aku buka radio 'frekuensi' PRADAS aku terdengar member baik aku nak gi sana memberi sokongan pada bakal-bakal 9W yang bakal berperang dalam bilik sejuk beku tu... (memang sejuk giler bilik exam.. setiap kali exam memang macam tu...)

So, aku menawarkan diri aku untuk ikut serta.. maklum je lah aku nak ulang alik ke office memanjang bosan juga... kebetulan tak ada yang urgent kat office aku.. so apa lagi....

Sesampai aje aku dekat kawasan hotel Pan Pacific, alamak... mana nak parking ni... tanya jockey brp nak kena bayar? Diaorang jawab RM16.00 sejam... selepas tu RM5.00 untuk jam berikutnya...Gulppp!!! Ambik kesempatan nampak???

Pikir-punya pikir.. malas la nak ambik jockey.. tak berbaloi baloi... So aku ngan member aku redah cari tempat parking yang murah sikit... ( tak de ke murahnya kalau dah kawasan KL tu...)

Pan Pasific tengah renovation pulak... ermmm tanya hemsem guy yang jaga pintu masuk, dia kata sebelah kiri.. kena ikut laluan under revovation tu... OOOoo ye ke??? Ermm akhirnya kami sampai jugak la ke tempat yang nak di tuju...

Masuk je, aku tengok ... Laaaaaaaa.... tak ramai pun orang kat dalam ni... tengok jam.. ermmm baru jam 1.15 patut pun... exam start jam 2.00 petang.. Tapi rakan-rakan yang memberi moral support pun tak ramai yang datang... Aku rasa sebab pertama tempat yang dia buat ni tak best, sempit dan susah nak parking kete dan kedua MCMC buat 4 kali setahun exam, tu rakan-rakan macam dah tak exited nak datang kot... heheh anggapan aku je la, tak de kena mengena dengan yang hidup atau yang mati.....

Then, aku melilau-lilau mencari tempat yang sesuai untuk lepak-lepak... Ada 2 kerusi je yang kosong....Dah ada penduduk tetap pulak tu... aiseh, nak duk mana ni???



Akhirnya, lantai la menjadi sasaran kami... dengan bersila aku buka laptop... kononnya nak la layan FB... tapi ramai sangat kengkawan yang datang dan borak-borak ngan kami... so aku tutup balik la... (Tak best layan FB pastu ada orang duk sebelah.. hohoho)

Tepat 2 petang semua calon masuk dewan... Mulanya aku nak tunggu sampai habis ... tapi ada hal yang sangat penting berlaku petang tu.. so aku ngan member aku, Rafidah terpaksa balik dulu....


Kepada semua calon RAE yang berperang pada bulan jun tahun 2010 ni, aku doakan korang berjaya menggenggam trophy 9W tak lama lagi....

Sehingga berjumpa lagi.... 73 88

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...