Sunday, February 27, 2011

Rezeki petang Ahad dan Barang baru.....

Ini lah yang dikatakan, rezeki jangan di tolak musuh jangan dicari...

Petang Ahad yang damai (27 Februari 2011), sedang aku asyik leka menyiapkan tugasan yang berlambak tiba-tiba anak aku datang menyampaikan 2 bungkusan makanan yang di berikan oleh jiran baru aku (baru pindah ke kawasan rumah aku ) Selepas mengucapkan terima kasih.... tanpa membuang masa kami sekeluarga menikmati nasik pulut kuning dengan kari daging yang memang marveles rasanya.... Walaupun tak banyak mana, tapi kami berpuas hati...
Bak kata pepatah.. sikit sama dicicah, banyak sama dilapah...
Terima kasih jiran baru ku....


Selang beberapa minit jer... datang sebuah lori di hadapan rumah aku.... huhuhu
Barang yang kami oder dah sampai rupanya.... Nak tahu apa dia...
jeng.... jeng.... jeng......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Inilah dia Microwave baru aku... Jenis Panasonic....( macam la korang tak reti nak baca kat kotak tu kan???) Apa yang istimewanya, microwave ini boleh memasak / panaskan lauk, dan memasak kek..... Kira 2 dalam satu la tu....

Huhuhu... cita-cita memang tinggi.... Lepas ni aku nak cuba buat semua jenis kek yang ada di dunia ini.... Maklum je lah.. selama ni aku pakai oven jer... kadang-kadang kek naik sebelah ajer.. kadang-kadang kek tak naik.. tu yang aku nekad nak beli jugak tu... walau pun aku tahu.. aku bukan la tukang masak yang terror... Tapi sekurang-kurangnya.. aku ada semangat... ye dak????

Nak tengok oven kesayangan aku selama ni....???


Memang antik abis kan??? Korang jangan ketawakan aku pulak....Inilah dia Oven yang aku miliki selama ini..... Masih boleh digunakan sebenarnya.. tapi tu lah... aku kan sukakan kesempurnaan..... ahaksss...

Oven ni aku dapat dari cabutan bertuah dari Nona Roguy kerana aku menjadi ahli barunya.... Nak tahu bila aku dapat oven nih???

Tu dia... sebaik aje aku dapat, aku terus tulis tarikh pada kepala plug oven nih... Kira punya kira.. pergh... dah 9 tahun usia oven ni... kalau orang tu... dah masuk darjah 3 hehehe... Aku ni boleh di kategorikan orang yang pandai jaga barang jugak la kan???

Oh ya.. ada satu lagi, barang yang sampai petang tu....



Peti ais sederhana besar... Nak buat aiskrim pelbagai perasa..dan air batu banyak-banyak... . Maklum je lah.. kami dah jadi penjual ABC pula sekarang ni...

Hik hik hik....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...