Tuesday, January 8, 2013

Daftar Razyn dan Hafzy ke Sekolah Agama Rakyat



sambungan dari entry sebelumnya....

Kalau ikut perancangan aku... petang 2hb tu nak ke Sekolah Agama Rakyat Bandar Bukit Puchong pulak untuk daftar anak ke sana... Tapi tu lah... kita hanya merancang, tuhan yang menentukan....

Petang tu bermula jam 2.30 sampai 5.00 petang hujan mencurah-curah diselangi dengan ribut petir... Emm.. tak de harapan la aku nak pegi rasanya.. walaupun sekolah tu dekat je.. tapai aku rasa tak pelah... esok je lah aku pegi kejap.. huhu
Tarik selimut pun best nih... (tapi aku tak tidur pun... banyak sangat keje nak kena buat untuk persediaan anak-anak aku ni...)

Maka keesokannya 3hb Januari 2013... seawal jam 8 pagi aku drive ke sekolah tu... sampai ke pintu pagar... ada notis tulis kereta parents tak boleh masuk kawasan sekolah....

Erk?? Aku telan air liur.... biar betul... dah lah laman tapak perhimpunan tu luas.. kosong pulak tu... kalau penuh dengan kete logik la jugak... Jalan nak masuk dari pagar ke pejabat adalah dalam 200 meter kot...

Aku tanya pak guard kat situ... tak boleh masuk ke?? Kosong sangat kat dalam tu.. hanya 2 bijik kete je yang ada.. kete kancil je pulak tu... Tapi mati-mati guard tu tak bagi aku bawa masuk kete... katanya takut guru besar marah nanti.... Emmm....

Dengan perasaan tak puas hati aku pun parking kete sebelah gate besar.... dan mula la berjalan kaki menuju ke pejabat...

Naik tingkat 1, jumpa la kerani sekolah tu... baik orangnya.. rupanya baru keje kat situ... tapi bagus la layanan dia... aku sukeee....

Tapi yang aku frustnya, bila dia serahkan borang pendaftaran untuk diisi... Ya ampunnnnn... Dahsyatnya borang.... kertasnya cantik... tapi penuh dengan 'tahi lalat'..huhu
Korang tak caya??? Tengok ni....



Ha.. kan.. aku isi nama anak pun tenggelam timbul antara dakwat pen dengan tahi lalat yang ada kat form tu.... Kesiannya.. dhaif betul persediaan sekolah ni...

Sekolah dah cantik... besar... luas... 3 tingkat pulak tu..... Aku harap pihak pentadbir dapat buat sesuatu... Jangan hanya kerana nama sekolah tu sekolah 'agama' maka.. semuanya mesti kelihatan dhaif dan menyedihkan.....

Buktikan yang sekolah ini mampu bersaing dengan sekolah-sekolah terbaik pada masa akan datang. aku pun akan turut mendoakannya......

So bila semua urusan pendaftaran selesai... Maka dengan penuh semangatnya keesokannya aku ajak member ofis turun jalan TAR untuk shoping baju sekolah anak-anak aku pulak...

Dan inilah hasilnya..... Sorang aku beli 3 pasang baju dan 2 sampin.... beserta peralatan untuk sekolah agama diaorang..... beg baru, pencil box baru, pemadam baru, pencil baru, sharpener baru, kulit buku baru, pencil warna baru.... pendek kata semua kena beli lain sebab aku tak mahu nanti bercampur-campur antara peralatan sekoah agama dengan sekolah kebangsaan.. Nanti aku jugak yang pening nanti...

Kepada kedua-dua puteraku.... Mama berdoa agar kamu menjadi anak yang soleh yang dapat berbakti pada mama dan papa apabila kami tua kelak.... Jadi seorang tahfiz ye.....



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...