Thursday, August 12, 2010

Sambal Itam Raub...


Itulah nama di beri....
Mentang-mentang ler aku dapat resepi ni dari kakak aku yang duk kat Raub.... terus letak nama Raub... ngelat betul....

Tapi tak kisah ler, nama mende pun... yang aku tahu aku dah berjaya buat dan memang sedap sangat... Hubby aku pun suka.. habis setengah tupperware untuk sekali berbuka dan bersahur malam tadi...

Resepinya pun mudah.. nak buat lagi mudah..tinggal rajin ngan malas je... huhuhu
Sebenarnya dah lama sangat aku nak buat sambal itam ni... tapi asyik tangguh dari sehari ke sehari... sampai la aku nekad hari pertama puasa aku pegang batu lesung dan duk kat dapur siang ikan bilis dan bawang....

Makan hasilnya adalah seperti sekarang....



Perghhhh makan dengan nasik panas... sehingga menjilat pinggannnn.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...