Friday, November 6, 2009

Lambaian Kaabah...

Salam sumer....
Tak lama lagi Raya haji nak datang... Kepada sesiapa yang dah register bertahun-tahun lamanya dan dapat ke Mekah tahun ni tentu rasa amat gembira...

Macam tu jugak, rezeki kakak aku dan suaminya ( Cikgu Kamsiah dan Cikgu Nasir )untuk menunaikan haji tahun ini tercapai jugalah nampaknya, (walaupun baru register tahun lepas...) Walaupun tarikh berangkat ke Mekah tak dapat lagi, apa yang pasti beliau dah dapat panggilan telefon dari tabung haji yang mengatakan beliau dan suaminya dapat menunaikan haji. Hehehe...tapi aku percaya kakak dengan abg ipar aku mesti tengah kelam kabut + gelabah giler nak buat last minute preparation...
Walau apa pun, aku doakan semoga kakak dan abag ipar aku dapat haji mabrur dan nampaknya kenalah semua panggil mereka dengan panggilan kak hajah dan abg haji lepas ni... hehehe..

Manakala, petang semalam aku dan rakan-rakan pergi ke rumah cikgu kita orang (Cikgu Mohamad Yunus bin Ibrahim) yang terletak di belakang masjid Padang Nanas, Gong Badak Terengganu (betul ke namanya gitu... aku pun tak berapa pasti...heheh..). Kami datang sebagai meraikan kepergiannya yang dah berjaya menempatkan diri untuk sama-sama berkumpul di rumah Allah...( Cikgu kitaorang dapat pergi bersama isterinya)
Kalau aku lihat pada raut wajah cikgu aku tu... aku nampak cahaya yang berseri-seri.. menandakan beliau memang seronok sangat dapat menunaikan haji tahun ni... sebab katanya masa beliau register dengan tabung haji dulu, giliran beliau untuk ke tanah suci adalah pada tanun 2015..Memang dah rezeki beliau dapat pergi awal....Rasanya pada masa aku tulis blog ni, beliau dan isterinya dah berada di Kelana Jaya memakai ihram dan akan menuju ke Jeddah.. Semoga cikgu dan isteri selamat pergi dan kembali ke tanah air pada 22hb nanti dengan haji mabrur
Aku dan rakan-rakan sedang posing sakan
Cikgu aku yang baju kaler putih tu....

Bilalah agaknya pulak giliran aku ngan REJ gamoknya ....????

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...