Wednesday, June 23, 2010

Aku kini....

Sekarang ni aku rasa agak boring sebab semua perkara aku kena lakukan sorang-sorang...buat kerja sorang-sorang... makan sorang-sorang... drive sorang-sorang... balik sorang-sorang.... buat sebarang keputusan sorang sorang..... emmm bosannya la rasanya... bosan sangat...

Maklum aje lah selama ini aku selalu berdua dengan 'dia'... boleh dikatakan lebih 7 tahun aku akan kemana-mana saja dengan 'dia'.

Nak makan dengan 'dia' ....nak kemana-mana pada bila bila masa dengan 'dia'....nak berbincang dah tentu dengan 'dia' .... pendek kata di mana ada aku maka dia sentiasa di sebelahku...tapi semenjak 'dia' dah ada komitmen lain ni semua aku kena buat sendiri dan aku rasa sunyiiii sangat...

Aku rasa macam patah semangat, sebab aku rasa keseorangan...
Aku hampir menangis mengenangkan seolah-olah aku dah tak diperlukan....
Aku rasa macam nak menjerit kuat-kuat sebab aku rasa seperti ditinggalkan....
Rasanya seperti terlalu banyak beban yang ditinggalkan untuk aku galas...
Aku seperti putus asa....
Aku patah semangat...

Namun aku sedar...
Aku tak boleh bergantung padanya selama-lamanya
Aku perlu mencari arah aku sendiri...
Aku perlu bangkit
Aku perlu kuat..
Aku perlu tabah...

Ya Allah... kau tabahkan hati ini dan kau kuatkan pendirian ini untuk mengahadapi hari-hari yang mendatang.....
Jadikan lah aku hamba mu yang kau sayangi dan tempatkanlah aku bersama-sama golongan yang kau pilih di Syurga...

Amin...!!!

3 comments:

  1. aminnn..semuga tabah menghadapi segala dugaan hidup...bersyukur dgn nikmat yang ada, anda telah punyai segala2nya berbanding org lain yg hanya sebatang kara!

    ReplyDelete
  2. Huhu... insaf la kejap baca statement kak wa tu... Ye la kan, kengkadang manusia ni lupa bersyukur....
    Terima kasih atas nasihat yang amat berguna tu...

    ReplyDelete
  3. ehem..ehem..rilex ler..ada ni tenga melengkor todir..he he

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...