Thursday, May 14, 2009

16 Mei 2009...

16 May 2009... Semua rakyat Malaysia mengingatinya sebagai Hari Guru .. Tetapi tarikh tersebut bagiku adalah lebih dari itu , ia merupakan tarikh keramat bagi ku... Aku akan ingat tarikh ini sampai bila-bila. Bukan kerana ianya hanya untuk meraikan jasa-jasa guru, tetapi tarikh berkenaan jatuh pada tarikh kelahiran Arwah ibuku jua...

Tarikh ini akan kami sambut anak beranak pada setiap tahun dengan kad dan ucapan dari adik beradik ku untuk ibu tercinta. Dan secara kebetulan ibuku juga adalah seorang bekas guru.... malah keempat-empat kakakku juga guru. Dan yang lebih menarik 3 daripada 4 abang iparku juga guru... guru besau pun ada...


Cuma entah camana aku aje yang tak melekat untuk menjadi guru... tapi kalau kami jadi guru semuanya, tak berkembang la pulak sesi bertukar-tukar pandangan dan perbincangan kami adik beradik hehehe.... Tapi yang menariknya, bila kami adik beradik berkumpul tak ada topik lain yang diperbincangkan.... sekolah... kelas.. murid itu murid ini.. peperiksaan.. kelas tambahan... perpustakaan... masalah disiplin murid... kursus motivasi...dan macam-macam lagi.... yang pasti bila topik macam ni diperbincangkan... aku akan menjadi pendengar yang setia... nak menyampuk camana.... tak de idea nak komen apa... tapi kadang-kadang menarik jugak sebab mereka selalu gak minta pendapat aku tentang beberapa perkara yng melibatkan kehendak ibu bapa... jadi sebagai orang 'biasa' aku bagilah beberapa pandangan aku yang tak seberapa tu...


Tahun ini, aku mengambil kesempatan untuk membuat MAJLIS CUKUR JAMBUL untuk harmonic aku yang ke empat... dan pada malamnya kami adik beradik membuat majlis BACAAN YASIN untuk disedekahkan kepada arwah ibuku... moga bonda aman di SANA... Amin.!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...